Selasa, 7 April 2009

Jatuh Aduuhhh!!!


Begitulah lumrahmya semasa diriku kecil,orang yang paling aku rapat ialah abangku Azfar maklumlah masa itu yang ada aku dan abangku sahaja,adikku yang bongsu ketika itu masih dalam perut mamaku. Nak buat cerita yang menjadikan kami berdua rapat hingga kini ialah sewaktu mamaku memberikan duit sebanyak 50 sen, kisahnya macam ni..."Abg!!!adik nak makan gula2,abg pegilah beli kat bawah adik tunggu kat atas je"aku..."hurm adik abg malas la nak turun bawah nanti ada harimau"abgku..."ala adik bagitaw ayah nanti kalu abg xnak belikan"aku..."yela2 abg pegi tapi adik tunggu kat atas je taw"abgku...."ok abg"aku...

Hurmmm dalam masa yang lama aku terus menunggu,namun muka abgku tidak lagi muncul2...ledih kurang 15 minit jugak aku tunggu....semasa aku menunggu aku terdengar jeritan suara abgku..."adik2 lari cepat ada harimau kejar!!!!"abgku...."apa??harimau ahhhhhhhhh"aku....dengan langkah seribu aku berlari manaiki anak2 tangga,aku lihat abgku sudah dihadapan huh! "macam mana nie harimau kat belakang"aku....tiba2 kaki ku terlanggar anak tangga,mulalah aku berguling jatuh dari tangga..aku masih menangis ketika itu yang aku lihat mamaku dah memiat telinga abgku..bapaku pula mengangkat diriku ke atas dan mengetuk pintu jiran sebelah rumahku..."Rahman2 bukak pintu aku nak mintak tolong engkau hantar anaku pergi ke hospital"bapaku....Rahman pun membuka pintu"Apa kenapa dengan anak engkau nie"Rahman....Dengan pantas aku dikejarkan ke hospital.....Semasa dihospital bila aku tersedar sahaja aku terlihat sinar lampu..rupa-rupanya aku kene jahit di bawah dagu kerana terkoyak hurmm tp disebabkan kedegilanku mengatasi segala rasa sakit ketika aku di jahit pada bahagian bawah dagu....Disebabkan peristiwa aku jatuh dari tangga gula-gula pun aku xdapat makan hehehe...Korang tertanya2 x kenapa ada harimau kat rumah flat tu...harimau yang dimaksudkan abgku adalah seekor kucing...hahaha ketika itu umur abgku baru 5 tahun dan aku baru sahaja 3 tahun....Peristiwa itu yang teriyang2 di mindaku betapa manisnya kenangan masa lalu...kalu x caya cek lah ada kesan jahitan dibawah daguku hehehe nak taw peristiwa lain tunggulah aku update hehehe....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Salam Ukhuwah

Sahabat aku memerlukan mu, untuk meneruskan langkahku ke tempat yang aku ingin tuju..sahabat aku mengerti walau pahit dan manis kau setia bersamaku..sahabat yang baik adalah sahabat yang sentiasa menegur bukanya yang sentiasa memuji..